Один із кандидатів замість агітпреси в поштові скриньки порозкладав – маски.

Понад один мільйон доларів витратили кандидати на рекламу себе та своїх партій лише в соцмережах. Такі підрахунки озвучили у громадянській мережі “Опора”. Кажуть, у вересні кандидати зробили акцент на агітацію в інтернеті. Та й про старі методи не забувають. Щоб здобути симпатії виборця – купують маски, пропонують ПЛР-тестування та набори ліків. А ще варять гречку. Як ставляться самі виборці до таких винахідливих кандидатів – знає кореспондентка “5 каналу” Ганна Рибалка.

“От, ви тут проходите, подивіться, який тут асфальт. 60 років асфальт – ми вже до кого не зверталися”, – розповідає Любов, киянка.

Пішохідна доріжка без вибоїн – мрія мешканців цього будинку у спальному районі Києва.

“І оце вони кожні два тижні тут копають і копають”, – говорить Любов, киянка.

А от на допомогу кандидатів перед місцевими виборами не сподіваються. Кажуть, тутешніх пенсіонерів задобрюють не обіцянками про ремонт. А масками й романтичними прогулянками.

“Оці всі поїздки, мамі дали аптечку. Кажу, мама, хоч би вони так активоване вугілля поклали”, – каже Любов.

Той же район столиці. Один із кандидатів замість агітпреси в поштові скриньки порозкладав – маски. Антикоронавірусний тренд у політичній агітації кандидатів помітили і в Комітеті виборців.

“Одна з партій роздавала виборцям так само антисептики зі своєю там наліпкою. Тобто просто антисептики вони не роздають, а з наліпкою. Можливо, без наліпки втрачають свої якісь там засоби?” – говорить Денис Рибачок, аналітик Комітету виборців України.

“Наприклад, обстеження, яке пропонують кандидати. Тест на коронавірус. Подарунки лікарням – це теж залишається актуальним”, – розповідає Олександр Неберикут, аналітик Громадянської мережі “Опора”.

Медичні “подарунки” зафіксували і в русі “Чесно”. Їх називають не підкупом – бо його ще треба довести, а гречкосійством. Стара добра гречка, до речі, нікуди не поділася.

“Бачили цікаві приклади гречкосійства. До прикладу, коли кандидат біля церкви роздавав варену гречку. І канапки з ковбасою”, – розповідає Віта Доманська, координаторка руху “Чесно”.

А ще кришки для консервації з зображенням кандидата. Як на Полтавщині.

“Якщо говорити про подарунки – вони явно стали трішки більш дешевими – порівняно з попередніми виборами. Це, очевидно, вплив і змін до Кримінального Кодексу. Учасники процесу розуміють, що відповідальність стає серйознішою. Якщо це робити відкрито і очевидно – то притягнути до відповідальності зараз набагато простіше”, – каже Ольга Айвазовська, голова правління громадянської мережі “Опора”.

“Виборець повинен отримувати від партії кандидатів не якісь там товари чи блага. Виборець повинен отримувати якісні програми і адекватні обіцянки”, – говорить Денис Рибачок, аналітик Комітету виборців України.

За передвиборні “подарунки”, дорожчі за 63 гривні, кандидатам світить кримінальна відповідальність. Від двох до шести років ув’язнення для організаторів підкупу, нагадують в “Опорі”. Для виборця – 2 роки обмеження волі або два роки громадських робіт. Або штраф до 6800 гривень.

Ганна Рибалка, Анна Несевра, “5 канал. Твій. Український”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *