Сьогоднi вкотре на особистий номер нашої читачки надійшло сумнівне смс-повідомлення про те, що її банківська картка заблокована і вона повинна негайно “пройти авторизацію або зателефонувати на зазначені номери”. З таким видом шахрайства Вікторія має справу не вперше: нещодавно її бабуся та дядько вже отримували подібні смс, а також телефонні дзвінки про “затримання сина” або “непогашений борг у кредитній установі”.
Впізнали себе, або когось зі знайомих? Скоріше за все, що так, але!!! Якщо і досі ці злочинці витрачають немало коштів на організацію таких “вистав”, то це значить лише одне: вони, на жаль, працюють, і хтось віддає останні гроші шахраям!
Нинішнє
комп’ютерне покоління і населення до 35 років рідко попадаються на такий вид кібершахрайства, але деякі люди, щонайменше, псують собі нерви, а от довірливі громадяни, частіше за все пенсіонери, втрачають немалі суми, адже потім довести, що ви не добровільно “подарували” пару тисяч гривень невідомій особі надзвичайно складно. Вікторія часто читала застереження про подібні схеми на різних інтернет-ресурсах, тому вкотре здивувалася наполегливості злочинців, і намагалася залишити онлайн-звернення на сайті кіберполіціі, та він, на жаль, абсолютно не пристосований для користувачів мобільних пристроїв. Після надісланої скарги на сайт, вона зателефонувала до 102, де залишила звернення “для інформування”, відмовившись від приїзду поліції. Диспетчер після фіксації дзвінка порекомендувала звернутися на номер кіберполіції, який не відповідав…
Як би там не було, а шахраї більше за все бояться бути викритими і боротися з ними треба не лише арештом, а, в першу чергу, попередженням злочинів. Тому ще раз просимо вас бути пильними і поділитися цією інформацією з друзями та близькими, а особливо з тими, хто не читає інтернет і “на ви” з онлайн-банкінгом і картками:

  1. Співробітники банку НІКОЛИ не питають ваш логін, пароль, пін-код, залишок коштів на рахунку або номер картки чи CVV код (номер на зворотному боці картки).
  2. Із будь-яких питань і при виникненні сумнівів щодо ваших карток, боргів та рахунків телефонуйте ТІЛЬКИ НА НОМЕР ВАШОГО БАНКУ, НЕ З СМС! На картці кожного банку вказано номер гарячої лінії, а кожен ваш кредит має договір, де вказано номер для звернень.
  3. Не надсилайте грошей сумнівним особам, навіть якщо вони представляються співробітниками поліції або виконавчою службою, кредиторами, тощо! І навіть не набирайте такі номери з смс-повідомленнь- одразу телефонуйте до поліції, або банку, адже це також може бути причиною зняття усіх коштів із вашого мобільного рахунку!

Також слід зазначити, що жоден із номерів в смс-ці не зазначено на сайті кіберполіціі як шахрайський…Тому перевіряти можна лише в банку чи в поліції, якщо у вас є сумніви і несила ігнорувати подібні спроби залізти до вашого гаманця.

Вікторія Моніч

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *