В умовах пандемії COVID-19 соціальні мережі в Україні стали одним з найбільш зручних майданчиків для політичної агітації.

«В умовах обмеженого часу, пандемії відсутність фахівців, які вміють організовувати зустрічі з виборцями на місцях, агітація в Facebook, Google, YouTube виручає багатьох кандидатів, — каже політтехнолог Федір Левченко. — Можу навести кілька прикладів вже з цієї кампанії, коли кандидати в мери великих міст, перші номери партійних списків, не проводили жодної зустрічі з виборцями».

НВ Бізнес дізнавався, скільки кандидати в мери і кандидати в депутати різних рад Київської області витратили на агітацію в двох найбільших мережах — Facebook та Instagram.

Контекст. Звідки дані.

Бібліотека реклами Facebook — сервіс, який дозволяє переглянути всі рекламні пости компанії в соціальних мережах (Facebook і Instagram). У Бібліотеці можна переглянути оголошення, пов’язані із соціальними питаннями, виборами або політикою — Facebook показує результати і для активних, а для неактивних оголошень 7 років з дати їх першого відображення. Ці оголошення також містять застереження, хто саме оплатив ту чи іншу рекламу.

За даними звіту Бібліотеки реклами Facebook, за останній місяць, з 19 вересня до 18 жовтня, в соцмережах Facebook та Instagram рекламу щодо соціальних питань, виборів і політики, орієнтовану на українців, запускали близько 7 тисяч різних сторінок (за останні 90 днів «соціально-політичну рекламу» бодай раз показували 9 тисяч сторінок). НВ Бізнес проаналізував 700 найбільших (за витраченими коштами) сторінок-рекламодавців у Facebook і Instagram і відібрав ті, на яких за останні 30 днів рекламувалися кандидати в депутати / голови населених пунктів Київської області.

Варто зазначити, що коли йдеться про витрачені кошти на рекламу в двох ключових соцмережах, НВ Бізнес наводить суми, зазначені Facebook на момент написання публікації. Facebook і Instagram публікують суму, витрачену рекламодавцями на рекламу і включають суми, для яких вже виставлені рахунки, а також суми, які підлягають сплаті і для яких рахунки ще не виставлені. При цьому для реклами, показ якої відбувається в цей момент, значення витрачених коштів можуть бути приблизними.

Абсолютні лідери

За останні 90 днів рекламу, пов’язану з соціальними питаннями, виборами або політикою, і орієнтовану на українську аудиторію запустили понад 9 тисяч сторінок рекламодавців Facebook і Instagram. Кожна з них за цей час прорекламувала від однієї до 2325 публікацій.

«Іноді бюджети політичних партій на місцеві вибори йдуть „з Києва“. Ці кошти використовуються на впізнаваність бренду політичної сили, а не на конкретного кандидата. Тоді як кандидати на місцях від цих же політичних сил в регіонах оплачують свою рекламу самостійно — як у соціальних мережах, так і, наприклад, білборди, поліграфію тощо», — пояснює Левченко.

Абсолютним лідером в Україні за розмірами витрачених на політичну рекламу в соцмережах бюджетів протягом 90 днів залишалася політична партія ЗА МАЙБУТНЄ.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *