Після останнього витоку вміст у морській воді нафтопродуктів перевищено в 21 раз, відзначили в міськраді Одеси.

 В Одесі після спроби підйому затонулого танкера Delfi посилилося витікання нафтопродуктів у Чорне море. Про це повідомляє УНІАН у середу, 22 липня. 

Так, сьогодні мер Одеси Геннадій Труханов під час сесії міськради заявив, що цієї ночі з судна знову стався витік нафтопродуктів, і зазначив, що зараз проводяться заходи щодо підйому судна. Він доручив профільним департаментам звернутися до адміністрації Одеського порту з проханням про встановлення додаткових бонових загороджень. Як уточнили в прес-службі мерії, після останнього витоку вміст у морській воді нафтопродуктів перевищено в 21 раз.

Місцевий активіст, керівник екологічної організації Зелений лист Владислав Балинський повідомив, що ситуація щодо Delfi посилилася після спроби 18 липня підняти танкер за допомогою буксирів. 

“Було просто погано, а після спроби турбопідйому стало дуже погано. У першу чергу, через повну безкарність і недолугість працівників АМПУ”, – заявив Балинський. Він уточнив, що проблема, в тому числі у використанні невідповідних засобів перешкоджання розтіканню нафтопродуктів. Зокрема, за його словами, спочатку використовувалися не призначені для моря “річкові” бони, які занадто низькі, вузькі і в них немає достатньої плавучості. 

Зараз ситуація дещо інша… Бони розтягнуті по всьому периметру судна. В робочому стані дані бони повинні були забезпечувати локалізацію плям розливу… Однак, цього разу, вони неробочі. Банально труять повітря і втрачають паспортні характеристики. І знову нафтопродукти потрапляють на пляжі Одеси, – повідомив Балинський, підкресливши, що обсяги витікання значно збільшилися. Громадський діяч зазначив, що 18 липня вдалося підняти корпус судна, мінімум, на 0,5 м.

При цьому все, що на ньому залишається, також змістилося, і почало виливатися в море, в тому числі через утворені в корпусі свищі і технологічні отвори. Як припускає Балинський, значна частина нафтопродуктів за вчорашній день і сьогоднішню ніч вже опинилася в Одеській затоці. При цьому, йдеться не тільки про «легку плівку», а й про важкі фракції. У свою чергу, прем’єр-міністр Денис Шмигаль доручив міністру інфраструктури Владиславу Криклію взяти під особистий контроль ситуацію з танкером Delfi.

Глава Кабміну вважає, що історія з цим затонулим судном затягнута. “Там тривають якісь чи то маніпуляції, чи неспроможність з вирішенням цієї проблеми з боку судновласника і місцевих органів влади. Я прошу вас взяти під особистий контроль”, – сказав Шмигаль. 

Він додав, що на сьогодні проблема відкладається, і судновласник просить продовження терміну ліквідації судна. “На цьому тижні були спроби підняти судно і там троси надірвалися…

Відповідно, провели розрахунки – не все врахували. До кінця цього тижня у них є друга спроба, після чого з судновласником говорили, що вони будуть відмовлятися від прав на судно. І тоді всі операції вже буде координувати повністю, не тільки брати в цьому участь, а це вже буде відповідальність Адміністрації морських портів”, – сказав Криклій.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *